Gepost op

Business Wisdom van Mijn 6 jarige

Hij is in 1 ding nogal anders, zeggen de juffen uit groep drie terwijl ik aanschuif bij het 10 minuten gesprek. Hij begint in het midden, of het einde, eigenlijk nooit bovenaan. Terwijl we het altijd vanaf boven naar beneden uitleggen.

Hij begint met hetgene waar hij bekend mee is en werkt vanuit daar verder. Slim, dacht ik.

Ik doe namelijk precies hetzelfde!  😁

 

“Start with what you know”

 

Begin gewoon met het gene wat je weet en werk vanuit daar door naar waar je hulp nodig bij gaat hebben. Vaak stellen we het starten uit omdat we overrompeld worden met alle to do’s die we af moeten vinken. Het is vrij simpel om het voor jezelf veel gemakkelijker te maken:

1. Begin met het resultaat wat je wilt bereiken;

2. Vraag jezelf af WAAROM je dit resultaat wilt bereiken

(gebruik je Soul Goals? Dan is dit het moment om te checken of jouw waarom matched met jouw doelen);

3. Start with what you know;

4. Schakel hulp in bij de delen waar je het even niet meer weet. Als je stap 1-3 hebt doorlopen dan zal ik vaak alleen nog maar het deel zijn waar je geen ervaring in hebt of graag feedback over ontvangt.

5. Succes!

PS: Pas deze stappen ook vooral toe op je administratieve taken om zo jezelf de discipline aan te leren om hier wekelijks mee bezig te zijn. Wij staan natuurlijk voor je klaar voor het deel waar je support bij kunt gebruiken, bijvoorbeeld via onze Small Business Administration Starter Kit

Gepost op

Pricing vs Waarde & Opschalen

Als je net begint met een nieuw product dan kun je onverwachts een onzeker moment voelen als het op de prijs aankomt. Te hoog? Dan komen er vast geen klanten op af. Te laag? Dan komt misschien niet je ideale klant erop af.

Luister je liever dan verder lezen? Klik dan hier voor de podcast!

Begin gewoon met een prijs die goed voelt voor jou, en stel het bij naar mate je product online is. Wat ik zelf merk is dat het vaak niet zo zeer om de prijs draait, maar om de verwachtingen van je klant – maar ook van jou.

Als jij namelijk stiekem vind dat je het product te laag op de markt hebt gezet en je krijgt een klacht waarover je je direct irriteert of je bent meer tijd kwijt dan je zou willen voor dit bedrag dan is er duidelijk iets mis met de verwachtingen van jouw klant – of die van jou. De waarde van je product matched dan niet bij de prijs, want waarde die geef je door je product – maar meerendeels en zeker in het begin voordat je vertrouwen en vaste klanten hebt kunnen kweken dan geef je weer door verwachtingen te creeren – bijvoorbeeld door een resultaat te beloven.

Andersom kan het natuurlijk dus ook; dat je eigen verwachtingen niet lekker aansluiten bij de prijs die je ervoor vraagt. Ik heb het bij de SBA Starter Kit.

Ik merk dat er een gat is ontstaan tussen de prijs die ik vraag en de tijd en effort die ik mij kan permitteren om er voor dat bedrag in te steken  vs het resultaat dat ik graag wil bereiken met de fantastische ondernemers die lid zijn van de kit.

We beginnen pas net met het onder de knie te krijgen van de basics, maar vanuit daar gaan we het hard uitbouwen om ervoor te zorgen dat je financiele fundering zo sterk is dat je er een heel imperium op kan bouwen.

Dat is mijn droom, daar ligt mijn ideale klant; de onderneemster die een grote droom gaat najagen en daarbij een team van experts om zich heen wil verzamelen. De boekhouder om de hoek die voor 300 euro per jaar je cijfers een jaar later in elkaar draait staat in mijn bedrijfsplan niet onder mijn concurrenten – dus waarom zou ik daarmee dan gaan concurreren?

Silly me. Ik ben gewoon in de alledaagse hectiek opgezogen in een mindset en bepaalde keuzes die niet bij mijn plan en dromen passen. Aangezien ik mijzelf en mijn bedrijfsplan (a.ka. mijn business bible – maar daarover later meer) elke 6 weken grondig beoordeel met een terugblik en aanpassingen kan ik mijn richting snel weer bijsturen voordat ik echt doodongelukkig wordt.

De SBA Starter Kit wordt dus nog exclusiever! Er komt nog meer coaching bij om de financiele kan van je bedrijf samen van A-Z op te zetten en uit te breiden. Begin December komt er een 2 uur durende starters workshop en template bij waarna de teller in de online bibliotheek alleen al op 1.000 euro staat, volgens de planning zal de waarde eind februari zelfs al de 5.000 euro aantikken!

En dan heb ik het alleen nog maar over templates en video’s die je zelf uit de bibliotheek kan halen, niet eens over de persoonlijke hulp bij vargen, Q&A’s en het dubbel checken van administraties en aangiften.

Ik wil er meer tijd en aandacht aan kunnen besteden, meer in investeren om er een nog groter success van te maken, en met die gedachte en drive weet ik zeker dat mijn prijs flink omhoog zal moeten. Vanaf 1 december gaan we van start met een exclusievere kit voor 50 Euro per maand.

Nog steeds geen geld! Maar aangezien we veel ook op groepsniveau kunnen doen voelt deze prijs goed, en kun jij het betalen vanaf het moment dat je echt die guidance nodig hebt (en niet pas als je verkopen door het dak gaan maar je administratie een potje is.

Dit noem je ookwel opschalen. Je complete focus op maar een aantal producten leggen en daar absolute ster producten van maken. Echte must haves die de basis van jouw onderneming gaan vormen. End at is dit voor mij; mijn voldoening komt uit de wetenschap dat ik een klein aandeel zal hebben in ouw grote successen, niet als jan lul de boekhouder een beetje achter de feiten aanlop en je vertel hoe je iets in moet boeken 🙂